dag 1 presentation av mig själv

Jag heter Sofie och föddes en vinterdag i februari 1991 vilket innebär att jag fyllde 21 år nu senast. Bor för mig själv i en fin central lägenhet i strömsund jämtland med mina två underbara ragdoll pojkar som heter Charlie och Lillen. Mer om dem på www.finos.webblogg.se. Är en ombytlig person som inte riktigt har fått klart för mig vad jag ska göra i framtiden men jag jobbar på det. Drömmen skulle vara att gå djurskötarutbildning i skara men det räcker inte mina betyg till, några andra alternativ är att slutföra min påbörjade sjuksköterskeutbildning och bli antingen barnsjuksköterska eller barnmorska, eller att börja läkarsekreterarutbildningen till hösten det återstår och se. Eller så kanske jag börjar utbildningen till webdesigner har många alternativ i alla fall och vad det blir får framtiden utvisa. Något jag gillar att göra är att knäppa kort laga lyxiga middagar och lite bakning. Det blir också en hel del böcker och några som jag aldrig kommer tröttna på är stieg larsson trilogin tror jag läst den minst 100 gånger och de är fortfarande lika bra. En av mina andra drömmar är att skaffa mig en labrador och åka omkring med den på demensboenden och liknande för att förgylla deras dagar. Enda haken är att man måste ha en egen hund och betala delar av utbildningen själv vilket innebär att ett jobb är nödvändigt först. En sak som jag ska förverkliga inom några år är en egen kattuppfödning av rasen ragdoll för en mer underbar katt typ finns nog inte så snäll nyfiken och sällskaplig. Har en vid mitt ben just nu som ligger och myser. Ja jag är en djurnörd för er som inte förstod det innanJ

Mitt liv har inte alltid varit en dans på rosor föddes omkring tre månader förtidigt och har fått lära mig att leva med en kropp som inte alltid gör som jag vill har varit så arg över det förr men nu har jag lärt mig att acceptera och lära mig vägar för att ta mig förbi hindren som uppstår. En annan händelse eller rättare sagt tre har till stor del påverkat mitt liv oerhört mycket. Jag förlorade nämligen tre mycket nära anhöriga inom loppet av 14 månader min moster min mormor och min pappa. Detta hände 07 och 08 och gjorde mitt liv till ett kaos. Håller fortfarande på att återhämta mig efter allt detta och jag fungerar inte alls som jag gjorde förr. Jag kan inte bli stressad för då stänger hela kroppen av kan inte sova jag kan inte läsa böcker och återge det som jag nyss läst detta var en bidragande del till att jag valde att ta en paus på sjuksköterskeutbildningen det fungerar inte att plugga och inte minnas det man läst. Mitt minne är trasigt med kommer typ inte ihåg saker innan 07 längre antagligen någon skyddsmekanism skulle jag tro men himla irriterande är det. Har skrivit en bok om allt detta och funderar på att skriva om och ge ut den i pocketformat till de som vill ha den. Det var tänkt så från början men hemsidan fungerade inte då jag skulle göra det. Det enda positiva med allt som hände var att jag slipper vara med om det igen men skulle ge mycket för ett telefonnummer till himmelen. Var också tvungen att ta bort min katt pärlan eller gumman som jag kallade henne i februari 11 eftersom hon hade juvercancer förmodligen orsakat av p-piller. Saknar er mina änglar men tror vi får ses igen någon dag.

Hur kommer mitt liv då se ut om 10år? Minns att vi fick den frågan på skolan massa gånger skulle vara kul att se vad man skrev då. Men så här tror jag att mitt liv kommer se ut. Jag bor på en gård helst i blekinge nära havet med en massa djur helst en hög med katter en Labrador får och höns. Jag har två eller flera barn och förhoppningsvis en trevlig karl också. Varför just blekinge? Jag har varit där några gånger och jag trivs bra där det är nästan ingen vinter och bra somrar och nära havet jag älskar verkligen vatten. Har en utbildning och ett välbetalt jobb med trevligt folk runtomkring mig.  Det var lite om mig det    


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0