Operation

Min operation är äntligen klar. För er som inte vet har jag dragits med en endometeriosknöl bredvid naveln under en rätt lång period. Upptäckte den i maj, men den har funnits där längre eftersom jag haft ont där rätt länge. Idag togs den  äntligen bort. 
Min dag började klockan 05,10 i morse med en dusch. Jag som verkligen HATAR att duscha på morgonen! Fixade mig lite lätt, och tog bussen till sjukhuset. Väl där var det rätt lång väntan närmare bestämt  4 timmar. Fick byra om till den obligatoriska skjortan, tro mig jag har känt mig snyggare! Fick en nål, hon som satte den lyckades på försök nr 1 hör och häpna! Sen var det mera väntan. Efter ett tag åkte jag in i salen och fick mig en billig fylla, hela rummet snurrade runt. Kämpade emot rätt bra men är som vanligt chanslös. Var borta i typ 2 timmar.
Vaknade klar som fan i huvudet precis som vanligt blir verkligen hyperaktiv och smått galen intensiv och pratig. Skulle kunna prata ihjäl vem som helst just nu och springa ett maratonlopp så mycket energi har jag! Fråga mamma och patrise som fått lyssna på mig ikväll o btw tack för hämtningen och sällskapet idag<3. Efter en kvart var jag redo att dra därifrån men det skulle fikas klivas upp o gå m m. Jag gillar inte alls sjukhus vill fly fältet fort. Trodde operationen skulle vara en baggis, men då jag svängde benen över sängkanten undrade jag seriöst vad läkaren gjort, det gjorde ont som fan. Gick ett varv som en halt gammal tant. Uppvakningen gick bra det stora problemet var att nu var klockan 2 och läkaren ville träffa mig o förklara och hon hade inte tid förens vid 4 så bara att  vänta lite till. 
Under samtalet fick jag veta att hon skurit djupare än planerat vilket jag redan konstaterat. Knölen är skickad till PAD/analys men består troligtvis endast av endometerios. Nu till det tråkiga tänkte gå på praktiken i motgon redan men någonstans under promenadens gång insåg jag min begränsning, det känns att hon har varit i bukhinnan och petat kan jag säga, men 14 dagar var att ta i, har min sista praktikvecka till veckan ju! Får se hur jag mår framöver. Just nu ligger jag som en hjälplös skalbagge som är hög på speed på rygg och har tråkigt. Ska väl försöka sova natti natti kram

Kärlek<3

Kommentarer
Postat av: Agnes

Usch, blev orolig att det var en cancerknöl först, så det var ju tur att det "bara" var en endometeriosknöl. Hoppas att du har blivit bättre efter operationen och att du känner dig piggare. Kram Agnes

Svar: Hej jag mår mycket bättre nu känner inte av det alls:)
Tjomalinos

2013-12-12 @ 18:02:38

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0